25 Aralık 2009 Cuma

Google Alert nasil kullanilir - ucretsiz medya takibi

Google Alert nasil kullanilir - ucretsiz medya takibi



Google in ucretsiz olarak sundugu Google Alert i kisaca tanitmak istiyorum:

Google Alert herhangi bir keyword u takip etmenize olanak taniyor.  Ve bu takibi web sitelerinde, bloglarda, haberlerde, sosyal medyada sizin adiniza ucretsiz olarak yapiyor ve bu keyword ile ilgili cikan tum yazilari linkleri ile birlikte size gunluk email (daily digest) olarak gonderiyor.  Bir nevi webdeki basin takip hizmeti gibi bir servis sunuyor.

Peki bunu nasil kullanabiliriz?

Oncelikle kendi isletmemizin veya markamizin internette ne sekilde yer aldigini takip etmemiz cok onemli.  Hakkimiza yazilan olumlu ve olumsuz tum yazilardan haberdar olmamiz ve bunu iyi yonetmemiz marka degerimizin gelismesi acisindan cok onemli.  Bu yaklasim hem bizim markamizin arkasinda oldugumuzu hem de proaktif bir sekilde online platformda aktif oldugumuzu gosterir.

Bir baska kullanim alani da ayni kendi adimizi ve markamizi takip ettigimiz gibi rakiplerimizi de takip edebiliriz.  Rakiplerimizin yaptiklarini hizli bir sekilde takip etmek cok onemli.  Ornegin rakibimizin yeni bir urun cikarmasi, yeni bir kampanya yapmasini ne kadar erken ogrenirsek o kadar cabuk karsilik verebiliriz.  Unutmayin musteriler hem bizi hem de rakiplerimizi cok iyi bir sekilde takip ederler ve hizli hareket eden cevik bir firma her zaman kazanir.

Google Alert I kullanmak icin : http://www.google.com/alerts  adresine giderek bir google kullanici hesabi ile hemen istediginiz keywordleri takip etmeye baslayabilirsiniz.

Bir sonraki yazimda bazilari yine ucretsiz, bazilari ise dusuk ucretli benzer (ek ozellikleri olan) online uygulamalari tanitacagim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder